Ikona kalendarza 27.11.2013

Bezpieczne drogi

Śmiertelne wypadki drogowe to poważny problem nie tylko w Polsce, ale na całym świecie – są główną przyczyną śmierci młodych ludzi. Dlatego brytyjska grupa ubezpieczeniowa RSA, do której należało LINK4, prowadziła globalną kampanię społeczną. Jej celem było zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.

Z danych na temat wypadków drogowych wynika, że średnio co 25 sekund na drogach całego świata ginie jedna osoba. W 2030 roku wypadki drogowe będą na piątym miejscu wśród przyczyn śmierci na świecie – to więcej niż HIV i gruźlica razem wzięte. Są też główną przyczyną śmierci wśród młodych ludzi. Ponad trzy-czwarte śmiertelnych wypadków drogowych spotyka młodych mężczyzn a połowa dotyczy motocyklistów, rowerzystów i pieszych.

Tylko 7% ludzi na świecie żyje w krajach posiadających regulacje prawne dotyczące pięciu największych zagrożeń na drogach, wśród których są: przekraczanie prędkości, alkohol, brak kasków, niezapinanie pasów i brak fotelików dla dzieci.

Ponieważ dla firmy ubezpieczeniowej polisy samochodowe są ważną częścią działalności, RSA czuje się odpowiedzialne za poprawę bezpieczeństwa na drogach. Towarzystwo zamierza do 2018 roku dotrzeć do 1 miliona osób z praktycznymi radami na ten temat. Firma chce edukować kierowców oraz pasażerów i informować np. że zapinanie pasów przez kierowców zmniejsza ryzyko śmierci do 50%, a jazda w kasku redukuje zagrożenie o 40%. Ponadto RSA chce, by milion osób stało się bardziej widocznymi na drogach w nocy. Firma do 2018 roku zmierza przeprowadzić 10 rocznych kampanii społecznych na ten temat. Chce także dostarczać technologię poprawiającą bezpieczeństwo.

Także w Polsce angażujemy się w działania poprawiające bezpieczeństwo na drogach. Współpracujemy w tym zakresie z najnowocześniejszym ośrodkiem doskonalenia jazdy samochodem w Polsce, jakim jest Sobiesław Zasada Centrum w Bednarach pod Poznaniem. Nasi klienci mają tam okazję, by poprawiać technikę prowadzenia samochodu.” – powiedział Marcin Niewiadomski, dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu Ubezpieczeń Indywidualnych w LINK4.

Czy artykuł był przydatny?

Podobne artykuły
Zdjęcie artykułu
Uwaga! Ważna informacja
Zdjęcie artykułu
Komunikat prasowy

Kontakt dla mediów

Zdjęcie osoby do kontaktu
Ikonka osoby do kontaktu
Grażyna Kasiak
Rzecznik prasowy
Kup online polisę OC AC