Śmiertelne wypadki drogowe to poważny problem nie tylko w Polsce, ale na całym świecie – są główną przyczyną śmierci młodych ludzi. Dlatego brytyjska grupa ubezpieczeniowa RSA, do której należało LINK4, prowadziła globalną kampanię społeczną. Jej celem było zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.
Z danych na temat wypadków drogowych wynika, że średnio co 25 sekund na drogach całego świata ginie jedna osoba. W 2030 roku wypadki drogowe będą na piątym miejscu wśród przyczyn śmierci na świecie – to więcej niż HIV i gruźlica razem wzięte. Są też główną przyczyną śmierci wśród młodych ludzi. Ponad trzy-czwarte śmiertelnych wypadków drogowych spotyka młodych mężczyzn a połowa dotyczy motocyklistów, rowerzystów i pieszych.
Tylko 7% ludzi na świecie żyje w krajach posiadających regulacje prawne dotyczące pięciu największych zagrożeń na drogach, wśród których są: przekraczanie prędkości, alkohol, brak kasków, niezapinanie pasów i brak fotelików dla dzieci.
Ponieważ dla firmy ubezpieczeniowej polisy samochodowe są ważną częścią działalności, RSA czuje się odpowiedzialne za poprawę bezpieczeństwa na drogach. Towarzystwo zamierza do 2018 roku dotrzeć do 1 miliona osób z praktycznymi radami na ten temat. Firma chce edukować kierowców oraz pasażerów i informować np. że zapinanie pasów przez kierowców zmniejsza ryzyko śmierci do 50%, a jazda w kasku redukuje zagrożenie o 40%. Ponadto RSA chce, by milion osób stało się bardziej widocznymi na drogach w nocy. Firma do 2018 roku zmierza przeprowadzić 10 rocznych kampanii społecznych na ten temat. Chce także dostarczać technologię poprawiającą bezpieczeństwo.
„Także w Polsce angażujemy się w działania poprawiające bezpieczeństwo na drogach. Współpracujemy w tym zakresie z najnowocześniejszym ośrodkiem doskonalenia jazdy samochodem w Polsce, jakim jest Sobiesław Zasada Centrum w Bednarach pod Poznaniem. Nasi klienci mają tam okazję, by poprawiać technikę prowadzenia samochodu.” – powiedział Marcin Niewiadomski, dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu Ubezpieczeń Indywidualnych w LINK4.
Kontakt dla mediów