W najnowszej edycji projektu Superbrands marka LINK4 została uznana za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku i otrzymała tytuł Superbrand Polska. Tym razem nie tylko jurorzy – eksperci w dziedzinie kreowania marek – przyznawali swoje głosy, ale wyboru dokonywali także konsumenci.
LINK4 jako Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje konsumentom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają. Tytuł ma dawać wybierającym je konsumentom świadome lub podświadome poczucie jej przewagi nad markami konkurencyjnymi, stanowić dowód wyjątkowej siły i rozpoznawalności.
Organizacja The Superbrands Ltd., powołana do życia w Wielkiej Brytanii w połowie lat 90-tych, wzięła swój początek od nadawanej na antenie BBC London audycji poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Za swój cel przyjęła promowanie idei brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które dzięki wyjątkowym korzyściom, jakie oferują, osiągnęły rynkowy sukces.
Obecnie Superbrands działa już w ponad 80 krajach świata na 5 kontynentach. We wszystkich państwach proces selekcji rozpoczyna się od stworzenia listy marek. W oparciu o wyniki niezależnych badań rynku, przy użyciu baz i statystyk zawierających dane o sprzedaży, wielkości budżetów reklamowych, itd. tworzone jest zestawienie ok. 5.000 marek, które w kolejnym etapie zostaje zawężone do 1.500 głównych kandydatów.
Po wstępnej selekcji lista przekazywana jest sędziom wchodzącym w skład Rady Marek - niezależnego panelu ekspertów: dziennikarzy, menedżerów w agencjach marketingowych, reklamowych, PR i firmach zajmujących się badaniami rynku oraz przedstawicieli największych firm, którzy na co dzień zajmują się budową i zarządzaniem markami.
W ramach 6 edycji projektu po raz pierwszy w historii Superbrands w Polsce o klasyfikacji najsilniejszych marek na krajowym rynku zadecydowała jednak nie tylko Rada, ale także grupa 2700 osób biorących udział w badaniu konsumenckim. Na ostateczne pozycje marek złożyły się skonsolidowane wyniki głosowania jurorów i konsumentów.
To kolejna nagroda dla LINK4 przyznana w ostatnim czasie.
W zeszłym roku LINK4 uzyskał nagrody „Złoty Laur Konsumenta” oraz Premium Brand.
Kontakt dla mediów