W najnowszym raporcie porównywarki ubezpieczeń „mfind” sprawdzono, jak działają infolinie 22 towarzystw ubezpieczeniowych, m.in. ile czasu klient oczekuje na połączenie z konsultantem. Najszybciej szkodę można zgłosić w LINK4.
Dla klientów towarzystw ubezpieczeniowych kluczowe jest sprawne połączenie z konsultantem podczas zgłaszania szkody komunikacyjnej, kiedy rozmowie często towarzyszą nerwy i presja czasu, a długie oczekiwanie w kolejce dodatkowo potęguje stres.
Pod względem długości oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii szkodowej najlepiej wypadły w badaniu firmy:
- LINK4 (35 sekund od momentu wybrania numeru do rozpoczęcia rozmowy z "żywym" konsultantem),
- TUW Pocztowe (40 s),
- Generali, PZU, Ergo Hestia i Compensa (po 45 s),
- W jednej minucie zmieściły się również Proama, Allianz oraz AVIVA.
Na pewno nad swoją infolinią musi popracować Warta, która z czasem oczekiwania sięgającym niemal 2,5 minuty zajęła przedostatnie miejsce na liście 22 badanych towarzystw. Ranking zamknęło TUW TUZ, do którego twórcom raportu nie udało się dodzwonić.*
LINK4 stawia na jakość serwisu dla klientów
LINK4 regularnie bada zadowolenie z procesów likwidacji szkód. W ostatnim badaniu przeprowadzonym pod koniec zeszłego roku, zarówno w grupie klientów LINK4, jak i osób poszkodowanych przez klientów LINK4, firma osiągnęła bardzo wysokie wskaźniki satysfakcji – odpowiednio 81% i 82%.**
„Jesteśmy zadowoleni z tych wyników, ale cały czas pracujemy, żeby te wskaźniki poprawić.” – mówi Oktawiusz Ozimski, dyrektor departamentu likwidacji szkód w LINK4.
Cały raport sprawdzicice tutaj.
*Metodologia badania infolinii
Tester mfind przeprowadził badanie infolinii 22 ubezpieczycieli w dniach 17-19 marca 2015 roku. Większość połączeń była wykonywana w godzinach 16-20. Tester dzwonił na infolinię dwukrotnie w celu uzyskania informacji o ofercie ubezpieczeń komunikacyjnych oraz zgłoszenia szkody komunikacyjnej. Jego ocenie podlegały: czas oczekiwania na połączenie z konsultantem, liczba etapów IVR, zrozumiałość komunikatów IVR, obecność komunikatów dotyczących nagrywania rozmów, obecność reklam, obecność informacji o pozycji w kolejce oczekujących na połączenie. Tester ocenił również: widoczność numeru infolinii na stronie internetowej ubezpieczyciela, widoczność informacji o cenach połączeń oraz godziny pracy infolinii.
** Badanie satysfakcji osób, likwidujących szkodę w LINK4, prowadzone w okresie lipiec- grudzień 2014r, N=685, metodą CAWI.
Kontakt dla mediów