LINK4 drugi rok z rzędu znalazł się w czołówce rankingu jakości danych przekazywanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Wysoka jakość danych służy nie tylko ubezpieczycielom, ale także klientom.
- 3 miejsce zajął LINK4 w rankingu jakości danych z wynikiem 85,4 proc.
- 12 towarzystw ubezpieczeniowych przekroczyło w 2018 roku tzw. próg satysfakcji wynoszący 80 proc.
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny po raz ósmy podsumował jakość danych przekazywanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe do ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych OC i AC. Niezmiennie na czele rankingu pozostaje PZU z najwyższym wskaźnikiem wynoszącym 89,5 proc.. LINK4 zajął w tym roku trzecie miejsce z wynikiem 85,4 proc.
– Dbałość o wysoką jakość danych leży w interesie nas wszystkich, zarówno towarzystw ubezpieczeniowych, jak i naszych klientów, ponieważ na ich podstawie wyliczamy wysokość składki za polisę komunikacyjną. Im lepszej są one jakości, tym rzetelniejszą kalkulację możemy wykonać – tłumaczy Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4.
Ranking UFG tworzony jest na podstawie ośmiu wskaźników, których średnia arytmetyczna stanowi wynik końcowy. Fundusz weryfikuje wypełnianie ustawowego obowiązku przekazywania danych, porównuje informacje o pojazdach z rejestrem Centralnej Ewidencji Pojazdów, sprawdza terminowość przekazywania danych, ich kompletność i jednoznaczność. W ocenie końcowej UFG bierze pod uwagę także odsetek unieważnianych rekordów.
Poziom, który jest uznawany za satysfakcjonujący, wynosi 80 proc. W 2018 roku przekroczyło go 12 towarzystw, o dwa więcej niż rok wcześniej.
Zgodnie z danymi udostępnionymi przez Ośrodek Informacji UFG, na koniec 2018 roku w bazie znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC dla 24,6 mln pojazdów (przed rokiem 23,8 mln) oraz AC dla 5,7 mln pojazdów (odpowiednio 5,3 mln). Odnotowano także ponad 2,7 mln wypłat odszkodowań z tytułu tych polis, zrealizowanych w całym 2018 roku. W ciągu ubiegłego roku firmy ubezpieczeniowe zadały do bazy UFG 359,4 mln zapytań o historię ubezpieczenia kierowców i posiadaczy pojazdów oraz 364,4 mln pytań o historię szkód.
Kontakt dla mediów