Zdjęcie głównego artykułu
Ikona kalendarza 16.05.2025

Komunikat prasowy

Ikona kalendarza 16.05.2025

Komunikat prasowy

Po raz pierwszy od dwóch lat LINK4 z dodatnim wynikiem technicznym przed reasekuracją. 

 

Ubezpieczyciel LINK4 podsumował wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 r. Po raz pierwszy od początku 2023 r. Spółka osiągnęła dodatni wynik techniczny przed reasekuracją. Zarząd podkreślił bardzo dobre wyniki sprzedażowe w kanale call center, dynamicznie rozwijającą się współpracę z partnerami B2B oraz znaczącą poprawę jakości współpracy z partnerami dystrybucyjnymi w kanale multiagencyjnym.  

 

  • Po raz pierwszy od dwóch lat LINK4 osiągnął w pierwszym kwartale 2025 dodatni wynik techniczny przed reasekuracją;

  • w I kw. 2025 r., dynamika składki przypisanej brutto nowego biznesu na poziomie 101,6% r/r;

  • bardzo dobre wyniki sprzedażowe w kanale call center: założenia przekroczone o 3,9%; 

  • szybko rozwijający się model współpracy z partnerami B2B (ze szczególnym uwzględnieniem banków w ramach Grupy PZU) dostarczył wzrost składki przypisanej brutto r/r o 33%.

 

Oprócz omówienia wyników finansowych za pierwszy kwartał 2025 r., podsumowano także rok pracy zarządu Spółki w nowym składzie pod przewodnictwem prezes Grażyny Sudzińskiej-Amroziewicz, która kieruje LINK4 od 9 maja 2024 r. Znacznie lepsze wyniki LINK4 po pierwszym kwartale 2025 roku są dla nas potwierdzeniem, że zapoczątkowane przez zarząd w połowie minionego roku zmiany, których celem jest dochodowy i zdrowy biznes, przynoszą już pierwsze pozytywne efekty. To także solidna podstawa do kolejnych działań transformacyjnych. Szczególne podziękowania kieruję do całego zespołu LINK4, który w tak krótkim okresie był w stanie przedefiniować swoje zadania, stosownie do nowych ambicji biznesowych nastawionych na wynik finansowy prowadzonej działalności, a nie walkę o udział w rynku. Stabilność finansowa ubezpieczycieli jest gwarantem stabilności rynku i zabezpieczenia interesów klientów – podkreśla Grażyna Sudzińska-Amroziewicz, prezes zarządu LINK4.

 

Szczególnie istotne w ciągu ostatnich 12 miesięcy były dla LINK4 m.in.:

  • przebudowa i optymalizacja polityki pricingu oraz underwritingu;

  • wykorzystanie zaawansowanych narzędzi i metod pricingowych (m.in. wzmocnienie siły predykcyjnej modeli poprzez coraz szersze stosowanie technik uczenia maszynowego, wykorzystanie setek dostępnych zmiennych oraz skrócenie procesu i większa precyzja);

  • efektywne wykorzystywanie modeli sztucznej inteligencji oraz ML na każdym etapie życia polisy i pracy z klientem. 

- Cieszymy się, że wdrażane od roku działania pricingowo-produktowe przynoszą efekty w postaci wyników finansowych, szczególnie w zakresie produktów dobrowolnych. Nadal koncentrujemy się na polepszaniu portfela ubezpieczeń OC poprzez zastosowanie zaawansowanych technik modelowania wspieranych AI oraz poszerzanie zakresu danych zewnętrznych wpływających na ocenę i wycenę ryzyka -  mówi Katarzyna Wojdyła, członek zarządu LINK4.

 

Kolejnym obszarem wymagającym restrukturyzacji i nowego modelu operacyjnego była też w LINK4 sprzedaż. Wśród istotnych zmian znalazły się m.in.:

  • inwentaryzacja portfela i wprowadzenie uszczelnień, których celem jest stabilny, zdrowy portfel;

  • wdrożenia wspierające we wszystkich kanałach (contact center, multiagencyjny, bancassurance, e-commerce, porównywarki online);

  • wzrost wskaźników jakościowych marki, w tym zaufania do marki, utrzymanie wysokiej spontanicznej znajomości marki i wzrost Top of Mind.

- Zdrowy portfel to wyzwanie jakiego się podjęliśmy i konsekwentnie realizujemy to nasze zobowiązanie wobec Grupy PZU. Mnóstwo pracy za nami, ale mnóstwo jeszcze przed nami. Prawdziwe wyzwanie handlowe, ale z takim zespołem „impossible is nothing”. Głęboko wierzę, że nasze działania  inspirują też cały rynek ubezpieczeń – nie muszę tłumaczyć, że zarabiać na sprzedawanych produktach zawsze warto, choć nie wszyscy chyba to jeszcze rozumieją. Dziękuję tym Partnerom dystrybucyjnym, którzy nam zaufali i na pewno na tym zyskali podkreśla Mikołaj Ciaś, wiceprezes LINK4.

 

LINK4 wprowadził również szereg usprawnień w obszarze likwidacji szkód, koncentrując się na automatyzacji procesów i przyspieszeniu obsługi. Wdrożono m.in.:

  • cyfrowego asystenta wspierającego opiekunów szkód, który automatyzuje rutynowe zadania i przyspiesza procesy operacyjne. 

  • nowoczesny system do pozyskiwania dokumentacji szkodowej, który znacząco skraca czas potrzebny do zamknięcia sprawy, 

  • moduł do analizy składowych średniej szkody, który identyfikuje obszary wymagające optymalizacji i dostarcza dane wykorzystywane w likwidacji szkód i underwritingu.

 

Wzrost wykorzystania w LINK4 formularzy obsługowych o 37% w połączeniu z automatyzacją procesów skrócił w pierwszym kwartale 2025 r. czas generalnej obsługi klientów do 2,7 dnia i podniósł ich satysfakcję do 91%. Szczególnym wyzwaniem minionego roku była dla LINK4 likwidacja szkód powodziowych. Sprawność i szybkość procesu oraz proaktywne podejście do klientów zostało przez nich szczególnie wysoko docenione: NPS dla szkód powodziowych wyniósł rekordowe +75. – Naszym celem jest nie tylko przyspieszenie procesu likwidacji szkód, ale także podniesienie jakości obsługi klienta dzięki inteligentnym technologiom. Wdrażane rozwiązania pozwalają nam lepiej zarządzać danymi, eliminować opóźnienia i tworzyć nowy standard w obsłudze poszkodowanych – mówi Michał Gomowski, wiceprezes zarządu LINK4.

 

LINK4 jest jednym z graczy rynku ubezpieczeń majątkowych i trzecią, najlepiej rozpoznawalną marką ubezpieczeniową w Polsce. Należy do Grupy PZU, największego konglomeratu finansowego w Europie Środkowo-Wschodniej. 

 

Czy artykuł był przydatny?

Podobne artykuły
Zdjęcie artykułu
Uwaga! Ważna informacja
Zdjęcie artykułu
Komunikat prasowy

Kontakt dla mediów

Zdjęcie osoby do kontaktu
Ikonka osoby do kontaktu
Grażyna Kasiak
Rzecznik prasowy
Kup online polisę OC AC