LINK4, który jako pierwszy w Polsce zaoferował ubezpieczenia w kanale direct, teraz integruje rewolucyjne rozwiązanie firmy BACCA - TubaPay - terminal płatniczy dla agenta ubezpieczeniowego. TubaPay pozwala przyjąć i wygodnie rozliczyć każdą płatność kartową za ubezpieczenie na jednym urządzeniu. Dzięki integracji, polisy LINK4 zostaną rozliczone automatycznie bez konieczności ręcznego wprowadzania informacji przez agenta.
Rynek płatności kartowych to jeden z bardziej dynamicznych sektorów polskiej gospodarki. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Narodowy Bank Polski, w ostatnim roku na polskim rynku funkcjonowało 38,5 mln kart płatniczych. Przy ich użyciu dokonano około 5 mld transakcji na łączną wartość prawie 680 mld PLN*. Jednocześnie, jak wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2017” Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej, prawie 70% Polaków podczas zakupów płaci kartą w przypadku dużych kwot, a 27% w przypadku nieco mniejszych, które są realizowane głównie przy użyciu technologii bezstykowej. Te dane pokazują jak ważną rolę w procesie zakupów w codziennym życiu Polaków odgrywają transakcje bezgotówkowe, a transformacja cyfrowa pieniądza dotyczy coraz większej liczby różnych sektorów.
Na koniec 2017 roku w Polsce działało 600 000 terminali płatniczych. Inicjatywa Polska Bezgotówkowa ma doprowadzić do podwojenia się ich liczby. Kartą można już płacić niemal wszędzie – mówi Piotr Kujawa, Członek Zarządu w firmie BACCA.
Ubezpieczenia to branża, w której płatności kartowe są bardzo mało popularne w porównaniu z pozostałymi sektorami gospodarki, dlatego nowa oferta LINK4 i BACCA będzie dla rynku przełomowa. TubaPay jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie agentów ubezpieczeniowych oraz klientów, oczekujących na realizację płatności przy użyciu kart płatniczych.
Nawiązanie współpracy z firmą BACCA w zakresie wdrożenia zintegrowanych płatności kartowych, to dla nas kolejny krok związany z transformacją cyfrową sektora ubezpieczeń – mówi Agnieszka Wrońska, Prezes Zarządu LINK4 – Zarówno agenci, jak i klienci, oczekują sprawnej i kompleksowej obsługi ubezpieczenia, począwszy od zaprezentowania oferty do zrealizowania płatności. Liczę, że terminal płatności TubaPay znacząco przybliży nas do spełnienia oczekiwań obu stron transakcji, dla których liczy się czas i sprawność działania – podsumowuje.
Klienci kupujący ubezpieczenie u agentów, którzy wykorzystują system TubaPay nie muszą już przygotowywać gotówki przed rozmową z agentem, w czasie której dopiero poznają wysokość składki za swoje ubezpieczenie. Agent z kolei może domknąć sprzedaż tu i teraz, bez obawy, że klient nie wróci z gotówką lub nie opłaci przelewu. Ponadto, terminale TubaPay są lekkie i poręczne, więc agent może go zabrać ze sobą na wizytę u klienta.
Wszystkie zrealizowane transakcje z wykorzystaniem tej usługi są zabezpieczone unikalnym kodem, co zapewnia bezpieczeństwo i brak pomyłek w procesie. Agent ubezpieczeniowy nie wprowadza na terminalu żadnych informacji. Do ich wymiany między systemem TubaPay, a systemem kartowym używa tylko i wyłącznie swojego telefonu.
TubaPay to innowacyjna usługa, która wprowadza prawdziwą rewolucję w sektorze ubezpieczeń – mówi Cezary Świerszcz, Prezes Zarządu BACCA - Dzięki temu rozwiązaniu, ubezpieczyciele i agenci mogą całkowicie zrezygnować z obrotu gotówką, a zintegrowany system wykorzystuje jeden terminal płatniczy, który przyjmie płatność za każdą polisę ubezpieczeniową. Ubezpieczyciel otrzymuje informację o płatności na bieżąco, a integracja z systemem powoduje, że środki za polisę trafiają na odpowiednie konto już następnego dnia.
Dotychczas powodem niskiej dostępności płatności kartowych były uwarunkowania dystrybucyjne. Większość ubezpieczeń sprzedawana jest przez multiagentów współpracujących z wieloma ubezpieczycielami. Przy płatnościach kartowych rodzi to wyzwanie w zakresie rozliczeń oraz kosztów transakcji. Prowizja za transakcję płatniczą jest liczona od całej inkasowanej składki – to jest niewiele w stosunku do składki, ale całkiem dużo w relacji do wynagrodzenia agenta, dlatego większości agentów nie opłacało się dotychczas utrzymywanie własnego terminala i ponoszenie opłat za transakcje kartą. Z kolei ubezpieczycielom nie opłacało się wstawianie własnych terminali, bo koszty infrastruktury były zbyt duże. Wyjątkowość tego systemu polega na tym, że użytkownicy TubaPay płacą tylko za transakcje przeprowadzane bezpośrednio do siebie. Jeśli środki przejdą od razu na rachunek ubezpieczyciela, to opłatę ponosi ubezpieczyciel. Agenci ubezpieczeniowi nie tylko minimalizują koszty płatności, ale też oszczędzają dużo czasu na rozliczeniu z ubezpieczycielem.
Dla agentów płatność kartą to duże udogodnienie, bowiem umożliwia im automatyczne rozliczenie sprzedaży. W ten sposób mają pewność, że transakcja została zrealizowana, a klient jest objęty ochroną. To także większa wygoda po stronie klientów, którzy często posługują się tylko kartą płatniczą, a wcześniejsze przygotowanie gotówki było o tyle trudne, że wysokość tego wydatku poznawali dopiero w momencie wykonania kalkulacji składki przez agenta – tłumaczy Łukasz Jantz, Dyrektor Pionu Sprzedaży Agencyjnej w LINK4.
Dzięki integracji z TubaPay Ubezpieczyciel zapewnia sobie szybkie domknięcie zakupu ubezpieczeń. Minimalizuje też liczbę pomyłek w rozliczeniach i uzgadnianiu sald generowanych błędami we wprowadzaniu informacji, ponieważ system Bacca nie wymaga od agenta ręcznego wprowadzania informacji o kwocie i polisie. Agenci zaoszczędzą nie tylko na czasie obsługi klienta, ale też na deponowaniu gotówki i prowadzeniu wymagających rozliczeń składki przyjętej gotówką. Klienci płacą tak jak wszędzie, wygodnie, nie nosząc banknotów przy sobie, a dysponując wszystkimi środkami w sprawdzony bezpieczny sposób – poprzez płatność kartą.
Innowacyjne rozwiązania – nowe możliwości w sektorze ubezpieczeń
Rosnące zainteresowanie konsumentów wygodnymi systemami płatności, będącymi odpowiedzią na potrzeby rynku stanowi istotny czynnik przewagi konkurencyjnej. Rozwiązania te są znacznie bezpieczniejsze, wygodniejsze a przede wszystkim ich działanie przynosi korzyści nie tylko klientom, odbiorcom, ale również biznesowi. Globalnie olbrzymie zainteresowanie budzi płacenie telefonem poprzez GooglePay i ApplePay. Polacy bardzo chętnie korzystają także z polskiego systemu płatności mobilnych Blik. Usługa ta jest dostępna w coraz większej ilości banków, a zainteresowanie konsumentów błyskawicznymi sposobami płatności wciąż rośnie. Według danych operatora Blik, użytkownicy w 2017 roku dokonali 33 miliony transakcji, co oznacza czterokrotny wzrost w stosunku do roku 2016. To pokazuje jak bardzo rozwija się ten segment rynku. Terminale TubaPay pozwalają na opłacenie ubezpieczenia także zbliżeniowo i telefonem. Dzięki temu klienci mogą płacić także GooglePay, ApplePay i Blikiem za swoją ochronę ubezpieczeniową.
TubaPay integruje cały rynek ubezpieczeniowy ponieważ dostarcza wartość klientowi, multiagentowi i Towarzystwu Ubezpieczeń. Pozwala agentom udoskonalić procesy biznesowe i uprościć pracę bez istotnych wydatków. Agenci którzy wcześniej nie mieli swojego terminala mogą skorzystać także z dotacji Polska Bezgotówkowa i przez pierwszy rok nie ponosić żadnych kosztów terminala i transakcji.
Rozwiązanie TubaPay otrzymało w tym roku prestiżową nagrodę Best Payment Solution podczas IV edycji FinTech & InsurTech Digital Congress.
Kontakt dla mediów