Kompresor do pompowania opon. Jak używać?
Ciśnienie w oponach Twojego samochodu spadło? Najwygodniejszy sposób to napompowanie ich za pomocą kompresora. Jednak żeby zrobić to dobrze i bezpiecznie, warto wiedzieć o kilku kwestiach. Właśnie o nich piszemy w artykule.
Spis treści
1. Jaki kompresor do pompowania kół?
2. Do czego oprócz pompowania opon może przydać się kompresor?
3. Kompresor do pompowania opon — obsługa
4. Kompresor olejowy czy bezolejowy?
5. Zabezpiecz się przed wypadkami losowymi
Stan ogumienia w samochodzie ma duży wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy. To właśnie opony decydują w dużej mierze o przyczepności pojazdu. Dlatego zawsze powinny być w dobrym stanie, czyli mieć odpowiednią głębokość bieżnika i być dobrane adekwatnie do pory roku. Najczęściej jednak kierowcy zapominają o sprawdzaniu ciśnienia. Optymalne poprawia bezpieczeństwo i korzystnie wpływa na efektywność jazdy. Zadbaj więc o nie poprzez regularne pompowanie opon, a przyda Ci się do tego właśnie kompresor.
Jaki kompresor do pompowania kół?
Na rynku jest duży wybór kompresorów, dlatego warto pamiętać, na co zawracać uwagę przy zakupie. Powinieneś wiedzieć, że sprawdzi się on nie tylko przy pompowaniu kół. Nawet jeśli to główne zastosowanie, do jakiego zamierzasz go kupić, warto, abyś zastanowił się, czy nie wykorzystasz go jeszcze do czegoś innego. Z tą wiedzą będzie Ci dużo łatwiej wybrać właściwie narzędzie.
Na co zawracać uwagę przy kupnie kompresora?
Spotkasz się z różnym wyglądem, parametrami i producentami. Wybór konkretnego modelu może nie być dla Ciebie łatwy, jeśli nie masz dużego doświadczenie w kupowaniu takich rzeczy. Warto więc przed podjęciem decyzji wiedzieć, jakie właściwości są istotne.
Ze zbiornikiem czy bez. Te pierwsze będą miały znacznie szersze zastosowanie. Jednak wiąże się to także z większym rozmiarem, a co za tym idzie, sprzęty te są mniej poręczne. Jeśli potrzebny Ci kompresor do pompowania kół, dobrze powinien sprawdzić się taki bez zbiornika.
Pojemność. To od niej zależy, jak długo będzie można wykorzystywać kompresor. Oznacza to, że jeśli będzie ona zbyt mała, konieczne będzie ciągłe jego napełnianie. Pojemność ma też wpływ na garbaty i wagę, jaką ma kompresor. Do pompowania opon sprawdzi się nawet taki o mniejszej pojemności albo jak zostało wspomniane wyżej, w ogóle bez zbiornika. Jeśli jednak zamierzasz nim chociażby malować, warto, abyś zastanowił się nad sprzętem ze zbiornikiem, który ma przynajmniej kilkadziesiąt litrów.
Maksymalne ciśnienie robocze. Ten parametr powinien być dostosowany do planowanego przeznaczenia. W przypadku pompowania opon sprawdzi się praktycznie każdy. Dopiero trudniejsze zastosowania będą wymagać wydajniejszego kompresora. Wpływa jednak na to nie tylko maksymalne ciśnienie robocze, ale także szybkość pracy kompresora. Jeśli myślisz nad zakupem sprzętu ze zbiornikiem, to będzie to istotna cecha.
Rodzaj zasilania. Możesz spotkać się z kompresorami tłokowymi. Niestety ze względu na swoją budowę, ich czas pracy jest ograniczony. Takie sprzęty mogą się po prostu przegrzewać. Z tego powodu lepiej zdecydować się na tak zwany kompresor membranowy, który pozwala na kilkukrotnie dłuższą pracę.
Sprawdzając rodzaj zasilania, warto byś zastanowił się także nad tym pod innym kątem. Możesz kupić kompresor, który podłączysz do zwykłego gniazdka o napięciu 230V, czyli takiego w samochodzie lub taki, który zasilany jest na baterie. Ten ostatni jest oczywiście bardziej uniwersalny. Będziesz mógł użyć go w różnych miejscach, jednak warto mieć na uwadze, że nie jest on tak wydajny, jak ten podłączany do gniazdka. Jeśli zamierzasz pompować opony z dala od domu lub nie masz dostępu do garażu, kompresor na baterie, może być idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.
Zobacz także: Assistance Opony w LINK4 – pomoc na „polskich drogach”
Do czego oprócz pompowania opon może przydać się kompresor?
Myśląc o kompresorze, często zapomina się, jak bardzo szerokie może mieć on zastosowanie. Używając tego sprzętu, możesz wyczyścić różne powierzchnie i przedmioty. Sprawdzi się także w zasilaniu wielu narzędzi pneumatycznych, które służą, chociażby do szlifowania czy wbijania gwoździ. Kompresor po połączeniu z odpowiednim pistoletem może być używany do malowania. Jednak nawet podczas konserwacji samochodu może przydać się nie tylko do pompowania opon. Jak wspomnieliśmy wcześniej, można do niego podłączyć wiele narzędzi, np. klucz, którym potem dużo łatwiej będzie Ci odkręcać opony.
Zostaw numer - oddzwonimy
i wyliczymy dla Ciebie atrakcyjną cenę!
Kompresor do pompowania opon — obsługa
Pompowanie opon to jedna z czynności, która wchodzi w skład konserwacji ogumienia. Oczywiście, zanim zaczniesz to robić, musisz wiedzieć, jakie jest prawidłowe ciśnienie. Możesz dowiedzieć się tego z instrukcji samochodu. Kompresor do pompowania kół powinien służyć do utrzymania prawidłowego ciśnienia, więc jeśli już wiesz, jakie powinno być, możesz sprawdzić aktualny stan w oponach Twojego samochodu. Może okazać się, że pompowanie nie jest wcale konieczne.
Jak sprawdzić ciśnienie w oponach?
Wielu kierowców sądzi, że do sprawdzenia ciśnienia potrzebne jest podłączenie samego kompresora wyposażonego w manometr lub wizyta na stacji benzynowej. Można jednak kupić także niewielkie, podręczne manometry do domowego użytku. Znajdziesz je nawet za kilkanaście złotych.
Takie urządzenie należy przyłożyć do wentyla, a następnie w kilka sekund można dowiedzieć się, jakie ciśnienie jest w oponie. Najlepiej jest sprawdzać je, po dłuższym postoju, np. rano, kiedy opony mają niską temperaturę. Ważne jest, aby robić to regularnie, np. co miesiąc. Sprawdzenie ciśnienia w kołach jest szczególnie istotne, jeśli używasz samochodu bardzo rzadko lub w sytuacji, kiedy stał on kilka miesięcy nieużywany w garażu.
Kompresor do pompowania opon nie jest urządzaniem skomplikowanym. Zależnie od rodzaju, na początku możesz być zmuszony, aby podłączyć go do zasilania. Kolejny krok to zamocowanie końcówki pistoletu na wentylu opony. W zależności od rodzaju końcówki pistoletu konieczne może być także wyłączenie blokady. Dzięki temu końcówka będzie dobrze trzymać się wentyla. Po wykonaniu tych czynności wystarczy nacisnąć spust i patrzeć na manometr. Zwykle opony pompuje się do około 2 barów, jednak jak zostało wspomniane wcześniej, warto sprawdzić jaką wartość producent zaleca w Twoim modelu.
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 353 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 364 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 373 zł!
Kompresor olejowy czy bezolejowy?
Kompresor olejowy będzie wystarczającym rozwiązaniem w przypadku pompowania opon. Jest on też bardziej wydajny od typu bezolejowego. Sprawdzi się także przy pompowaniu lub zasilaniu urządzeń pneumatycznych. Kompresor bezolejowy przydatny jest przede wszystkim wtedy, kiedy podczas wykonywania prac do pompowanego powietrza nie może dostać się nawet najmniejsza ilość oleju.
Sprawdź także: Pompowanie kół azotem – czy warto?
Zabezpiecz się przed wypadkami losowymi
Teraz masz świadomość, że ciśnienie w oponach jest bardzo ważne ze względów bezpieczeństwa. Wpływa to także na efektywność pracy silnika, co przekłada się na spalanie.
Niestety nawet najbardziej staranne dbanie o ogumienie, nie gwarantuje uniknięcia przebicia opony. Dlatego dobrze jest być przygotowanym na takie sytuacje. Można to zrobić, wykupując w LINK4 pakiet ubezpieczenia OC z Programem Pomocy. W jego ramach możesz liczyć na wymianę uszkodzonego koła na miejscu.
Sprawdź również: rejestracja samochodu Ostrołęka, OC Dacia Duster
Na stronie LINK4 obliczysz koszt ubezpieczenia w specjalnym kalkulatorze i dopełnisz wszelkich formalności. Aby kupić polisę, możesz także porozmawiać z konsultantami pod numerem 22 444 44 44 lub spotkać się osobiście z agentem współpracującym z LINK4.
Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU dostępne są na stronie www.link4.pl.
Oblicz składkę
już teraz
lub zadzwoń
(22) 444 44 23
pon. - pt. 8 - 20