Kup online
polisę OC AC
Image
Grafika przedstawiająca samochody, z których jeden ma w tle umieszczoną tarczę.

Jak jeździć bezpieczniej i bardziej ekonomicznie?

Czas czytania: 3 min. 5 sek.

Dzisiaj nie pytamy już o to, czy usługi ubezpieczeniowe oparte na danych dotyczących stylu jazdy należy wdrożyć, lecz jak to zrobić i kiedy. Obserwując inne branże, widzimy, jak nowe technologie zmieniają biznes, a także nawyki i zachowania konsumentów.

 

To od firm ubezpieczeniowych zależy, czy wsiądą do tego pociągu, gdy jeszcze stoi na stacji, czy będą go goniły, kiedy ruszy – powiedział Paweł Kacperek, organizator konferencji Connected Insurance.

Na razie styl jazdy nie jest brany pod uwagę przy kalkulacji wysokości składki na ubezpieczenie komunikacyjne, ale trendy rynkowe wskazują, że takie rozwiązania zostaną wprowadzone już w najbliższej przyszłości. Oczywiście tylko dla chętnych. Na razie oferowane są rozwiązania pomagające kierowcom jeździć bezpieczniej i bardziej ekonomicznie.

LINK4 jest pionierem rozwiązań telematycznych w Polsce. Już od połowy 2015 roku dodaje do każdego ubezpieczenia komunikacyjnego (OC, AC) nawigację NaviExpert ze specjalną aplikacją „Bezpieczna jazda z LINK4”, która nie tylko doprowadza do celu, ale pozwala także sprawdzić jakim jesteś kierowcą.

Dzięki aplikacji, z której korzystanie jest dobrowolne, kierowcy uzyskują dostęp do regularnych informacji o swoim stylu jazdy, a więc m.in. o tym, czy jeżdżą płynnie i w zgodzie z przepisami. Otrzymują także wskazówki, dzięki którym są w stanie poprawić styl. Dodatkowo LINK4 motywuje kierowców atrakcyjnymi nagrodami do bezpieczniejszego i bardziej płynnego poruszania się. Można je wygrać w cyklicznych konkursach.

System przygotowany we współpracy z NaviExpert zlicza przejechany dystans, a także „płynne” oraz „bezpieczne” kilometry i zamienia je na punkty. Te z kolei są widoczne w nawigacji w ogólnych rankingach Bezpiecznej jazdy oraz w rankingach konkursowych.

Jak skorzystać z oferty? To bardzo proste. Wystarczy wykupić polisę OC lub AC w LINK4 z promocją NaviExpert, a następnie pobrać z Google Play nawigację (w najbliższych miesiącach pojawią się wersje na urządzenia z systemami iOS i Windows Phone). Numer polisy należy wpisać w menu aplikacji, wyrazić niezbędne zgody i… podróżować z włączoną nawigacją!

Kierowcy otrzymają narzędzie pozwalające im z jednej strony zwiększyć własne bezpieczeństwo na drodze, a z drugiej usprawnić poruszanie się dzięki większej płynności oraz zmniejszyć prawdopodobieństwo otrzymania mandatu – mówi Marta Perwenis, Dyrektor Departamentu E-Business w LINK4. Nawigacja NaviExpert pozwala omijać korki. Kierowcy, którzy z nią podróżują otrzymują także powiadomienia ułatwiające jazdę, m.in. o wypadkach czy złych warunkach na drodze, co jest szczególnie przydatne w okresie wakacyjnym.  Chcemy, żeby innowacje technologiczne służyły kierowcom w Polsce. To początek drogi. Planujemy wykorzystać platformę NaviExpert do informowania o zmianach w przepisach czy cenach paliw – dodaje Marta Perwenis.     

Wykorzystanie elementów telematyki przez firmy ubezpieczeniowe budzi pewne kontrowersje. Wszystko dlatego, że działania te kojarzą się ze śledzeniem. Niesłusznie. Korzystanie z aplikacji jest dobrowolne i ani nas, ani LINK4 nie interesuje to, gdzie kierowcy jeżdżą, tylko jak jeżdżą. Poprzez zabawę, nagrody w konkursach i mądrą edukację chcemy zachęcić Polaków, by podróżowali bezpieczniej – mówi Adam Bąkowski, Prezes Zarządu NaviExpert.

Zmiana stylu jazdy pozwala kierowcom nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo. Ważny jest również aspekt ekonomiczny. Dzięki aplikacji LINK4 i NaviExpert można zaoszczędzić zarówno na paliwie, jak i na częściach. Jeśli będziemy jeździć płynnie, wydłuży się żywotność klocków i tarcz hamulcowych oraz płynów eksploatacyjnych. Rozwiązanie promowane przez firmy wpisuje się tym samym w coraz popularniejszy ecodriving.

Co sądzą na ten temat eksperci?

Tomasz Czopik – jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych

Świetny pomysł i genialne narzędzie samokontroli kierowcy! Nie walczmy z Policją za pomocą CB radia czy innych aplikacji, tylko sami starajmy się pojechać optymalnie, bezpiecznie i ekonomicznie. W dodatku zostaniemy za to nagrodzeni! Pamiętajmy, że na co dzień nie warto przesadzać na drodze bo i tak w naszym polskim, nadmiernym ruchu niewiele ugramy. Do jazdy sportowej są tory i zorganizowane rajdy samochodowe a nie normalne drogi.

Roman Kantorski – Prezes Polskiej Izby Motoryzacji

Premiowanie właściwych nawyków za kierownicą jest świetnym pomysłem. Wreszcie ktoś będzie nagradzał za dobrą jazdę, a nie tylko ganił za złą. Takie rozwiązanie może wpłynąć na zmianę mentalności. Póki co, za „dobrego kierowcę” uznaje się takiego, który potrafi jechać z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku, lawirując przy tym między innymi użytkownikami drogi.

Michał Baranowski – portal eco-driving.info

Rozwiązania telematyczne są w Polsce bardzo często kojarzone tylko i wyłącznie z monitoringiem samochodów służbowych i pewną kontrolą pracowników. Czas najwyższy zmienić ten obraz i pokazać dodatkowe korzyści, takie jak poprawa bezpieczeństwa i ograniczenie kosztów eksploatacji samochodu. Nie mogę się doczekać pierwszych wniosków wyróżnionych kierowców. Spodziewam się, że większość z nich będzie pozytywna, a spokojna jazda okaże się sposobem na ekonomiczny i szybki dojazd do celu.

Anna Małdzińska – psycholog transportu

Kara blokuje złe postępowanie, ale niekoniecznie motywuje do lepszych zachowań. Kierowcy naruszający przepisy liczą na to, że jakoś się uda. To nagroda motywuje do coraz większych starań w dążeniu do lepszych zachowań. Przykład konkretnego kierowcy, który został nagrodzony motywuje również innych użytkowników drogi do bezpiecznych zachowań. Firmy zatrudniające kierowców powinny nagradzać tych, którzy przez określony czas nie spowodują żadnej kolizji czy wypadku. 

Czy artykuł był przydatny?

Oblicz składkę 

już teraz

lub zadzwoń

(22) 444 44 23

pon. - pt. 8 - 20