Tanie auto do driftu – jakie wybrać? 5 propozycji
Drift to dyscyplina sportów motorowych, która polega na pokonywaniu zakrętów w najbardziej efektowny sposób. Aby jednak driftowanie było bezpieczne i nie nadwyrężało samochodu, potrzebny jest pojazd specjalnie przystosowany do tego typu przeciążeń. Z tego tekstu dowiesz się, jak stworzyć tanie auto do driftu i na co zwrócić uwagę. Damy Ci też przykład kilku modeli idealnych do przerobienia.
Spis treści:
1. Auto do driftu – jakie powinno być?
2. Najtańsze auto do driftu – na co zwrócić uwagę?
3. Tanie auto do driftu – poznaj 5 propozycji
4. Tanie auta do driftu. Kilka słów na koniec.
Auto do driftu – jakie powinno być?
Drift jest dyscypliną bardzo wymagającą od strony technicznej. Przeciążenia panujące podczas wykonywania efektownych manewrów znacznie testują wytrzymałość podzespołów w samochodzie. Jakie więc powinno być auto do driftu? Poznaj 5 zasad idealnego pojazdu.
Napęd na tył
Bez tego driftowanie nie ma większego sensu. Bez względu na to, czy chodzi o auto dla początkujących, czy też dla profesjonalnych zawodników – wprowadzanie w poślizg jest łatwiejsze z napędem na tył. Chodzi o to, by przenieść moc pojazdu na tylną oś, co pozwoli na bardziej efektowne pokonywanie zakrętu.
Moc
Kontrolowany poślizg wymaga dużej mocy oraz wysokiego momentu obrotowego. Maszyny profesjonalistów mają kilkaset koni mechanicznych, które znacznie ułatwiają wyścigi. Na początek powinno wystarczyć Ci około 150 koni.
Waga
Wnętrze samochodu do driftu zazwyczaj jest bardzo oszczędne. Brak w nim tapicerki radia itp. Chodzi o to, by jak najbardziej zredukować wagę. W końcu podczas wyścigu liczy się każdy kilogram.
Cena
Niestety, ale Twoje zainteresowania nie należą do najtańszych. Na początku jednak nie inwestuj w drogi sprzęt. Podczas nauki i tak najprawdopodobniej doprowadzisz do przyśpieszonego zużycia poszczególnych podzespołów.
Skrzynia biegów
Zmiana biegów jest kluczowa, jeśli chodzi o drift. Skrzynia musi być mocna i przygotowana do przeciążeń, jakie chcesz jej zapewnić.
Przeczytaj także: Nadsterowność i podsterowność. Co to jest i jak je rozpoznać?
Najtańsze auto do driftu – na co zwrócić uwagę?
Jazda bokiem to prawdziwe wyzwanie dla samochodu, dlatego właśnie podczas zakupu pierwszej maszyny powinieneś pamiętać o kilku rzeczach. Po pierwsze, tanie samochody do driftu zazwyczaj mają już swoje lata. Oznacza to, że sytuacja pod maską może nie być idealna. Przed ostatecznym zakupem dobrze więc będzie, jeśli sprawdzisz stan pojazdu w warsztacie.
Powinieneś mieć świadomość, że na rynku funkcjonuje wielu naciągaczy, którzy tylko czekają na niedoświadczonych klientów. Jeśli dopiero zacząłeś interesować się driftem, to znaczy, że kierowca z większym stażem może łatwo Cię zmanipulować i dosłownie wcisnąć swoje auto. Pojedź na oględziny auta z kimś, kto ma większe pojęcie o drifcie.
Najtańsze auto do driftu nie zawsze musi też być najlepszym wyborem. W końcu szukasz maszyny, która podoła wszystkim trudom, jakie czekają na nią na torze wyścigowym. Jeśli masz taką możliwość, dorzuć trochę pieniędzy do budżetu lub poczekaj i kup nieco nowszy egzemplarz samochodu. Unikniesz w ten sposób konieczności częstych napraw.
Zostaw numer - oddzwonimy
i wyliczymy dla Ciebie atrakcyjną cenę!
Tanie auto do driftu – poznaj 5 propozycji
Zdajemy sobie sprawę, że wybór pierwszego auta do driftu nie jest łatwym zadaniem, dlatego postanowiliśmy Ci pomóc. Poniżej znajdziesz 5 ciekawych propozycji, które sprawią, że będziesz mógł komfortowo rozpocząć przygodę z jazdą bokiem. Sprawdź auta do driftu. Tanie rozwiązania nie są tak trudne do znalezienia, jak może się wydawać.
Ford Sierra
Samochód, który znają wszyscy fani motoryzacji. Wszelkiego rodzaju przeróbki mające na celu dostosowanie tego auta do wymagań rajdów są łatwe ze względu na „otwartą” konstrukcję. Seryjny napęd na tył, solidna „buda” oraz naprawdę niewygórowana cena sprawiają, że początkujący drifterzy często sięgają po ten samochód. Do wyboru masz wersje z silnikami R4 o pojemności 1,3 litra, V6, a nawet V8. Każdy znajdzie więc coś dla siebie.
Opel Omega
Auto stosunkowo podobne do tego, co oferuje Sierra. Co ciekawe, samochód był produkowany w dwóch generacjach, z czego ta trwająca od 1994 do 2003 roku jest najlepsza w kontekście jazdy bokiem. Tego typu tanie samochody do driftu są dobre na początek ze względu na dużą dostępność oraz możliwość znalezienia wersji z silnikiem V6 i 200 końmi mechanicznymi.
Lexus GS
Auto z fabrycznym napędem na tylną oś. Produkcja rozpoczęła się od 1993 roku. Na rynku możliwe jest znalezienie egzemplarza z potężnym silnikiem V8. Musisz jednak mieć również świadomość, że Lexus GS nie należy do najmniejszych i jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Z początku będziesz musiał więc przywyknąć do specyfiki jazdy oraz większych gabarytów.
Volvo 900
Co prawda, Volvo nie produkuje już aut z napędem na tył, ale modele z serii 200, 700 i 900 były jeszcze wyposażone w tę funkcję. Ze względu na wiek, to właśnie egzemplarze z serii 900 będą dzisiaj najlepszym rozwiązaniem. Najbardziej dostępne na rynku są modele z silnikiem benzynowym R6 2.9 o mocy 200 KM i automatyczną skrzynią biegów.
Mazda MX-5
Mazda MX-5 to niewielkich rozmiarów kabriolet z napędem na tył. To właśnie gabaryty sprawiają, że ten samochód jest często wybierany przez początkujących drifterów. Musisz jednak przygotować się na nieco „nerwowe” ruchy auta podczas kontrolowanego poślizgu. Wszystko przez mały rozstaw osi. Wiele do życzenia pozostawia też fabryczna moc, jaką dysponuje pojazd. Jeśli jednak interesuje Cię najtańsze auto do driftu, Mazdę możesz mieć już za około 10 tys. zł.
Jak widzisz, tanie samochody do driftu niemal zawsze mają kilkanaście lub więcej lat. Niestety, ale na tym właśnie polega kompromis. Chcesz tanio wejść w ten sport, a więc musisz pogodzić się z faktem jazdy starszym samochodem. Wbrew pozorom na rynku znajdziesz egzemplarze, które jeszcze dzisiaj imponują wyposażeniem, fabryczną mocą oraz możliwościami przeróbek. Wszystko zależy jednak od zasobności Twojego portfela.
Zobacz także: Szybkie, tanie, niezawodne. Sportowe auta do 20 tysięcy.
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 353 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 364 zł!
Twój sąsiad właśnie kupił OC za 373 zł!
Tanie auta do driftu. Kilka słów na koniec.
Drift jest sportem, który wymaga od zawodnika nie tylko wyjątkowych umiejętności, ale również pieniędzy. Nie oznacza to jednak, że próg wejścia musi być wysoki. W większości przypadków wystarczy kilkunastoletni samochód, który pozwoli na pierwsze treningi. Nie daj się zwieść i nie kupuj za drogiego auta do driftu. Tanie rozwiązania są na wyciągnięcie ręki.
Przy zakupie nowego auta warto też napisać kilka słów o ubezpieczeniach OC. Skoro szukasz najtańszego samochodu, to z pewnością będzie Cię też interesować korzystne OC. Wejdź na stronę LINK4 i sprawdź ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych. Jeśli będziesz mieć pytania, wystarczy, że zadzwonisz pod numer 22 444 44 44. Nasi konsultanci szybko wyjaśnią Ci różnice pomiędzy dostępnymi rozwiązaniami i pomogą wybrać odpowiednią polisę. Możesz również spotkać się osobiście z jednym z agentów współpracujących z LINK4.
Zobacz również: ubezpieczenie OC w Mielcu, OC Mazda
Wykup ubezpieczenie – zarówno obowiązkowe OC, jak i dodatkowe polisy – by zadbać o bezpieczeństwo i uchronić się przed finansowymi konsekwencjami wypadków.
Szczegółowe informacje o produktach, limitach i wyłączeniach, a także OWU dostępne są na stronie www.link4.pl.
Oblicz składkę
już teraz
lub zadzwoń
(22) 444 44 23
pon. - pt. 8 - 20