Tesco ponownie wybrało na ubezpieczyciela LINK4. Obie firmy współpracują już od 3 lat w zakresie ubezpieczenia floty samochodowej, która liczy ponad 1000 pojazdów (400 samochodów osobowych, 220 samochodów dostawczych oraz 400 naczep typu TIR).
W ramach programu zarządzania ryzykiem ubezpieczeniowym każdy kierowca Tesco bierze udział w „Programie szkoleń z bezpiecznej jazdy” sfinansowanym z funduszu prewencyjnego przyznanego przez LINK4.
LINK4 raz w miesiącu przygotowuje raporty dotyczące szkodowości floty. Szkody analizowane są ze względu na ich liczbę spowodowaną przez jednego kierowcę, wartość wypłaconego odszkodowania, a także przyczynę i rodzaj szkody. Po przeprowadzonych analizach program szkoleń dostosowywany jest do bieżących potrzeb kierowców, np. dotyczących zachowania należytej odległości od poprzedzającego samochodu, czy też poruszania się pojazdem po parkingu. Szkolenia poprawiające umiejętności kierowców wpływają na zmniejszenie szkodowości, a tym samym na przyszłe koszty ubezpieczenia floty oraz na bezpieczeństwo na drodze.
– „W ramach zarządzania ryzykiem ubezpieczeniowym zaproponowaliśmy Tesco m.in. szkolenia kierowców w Sobiesław Zasada Centrum. Cieszymy się, że firma doceniła ten element naszej oferty, i że udało nam się przeszkolić już 300 osób.” – powiedział Konrad Owsiński, Dyrektor Ubezpieczeń Biznesowych w LINK4.
LINK4 sfinansował także zakup 1000 odblaskowych kamizelek dla kierowców samochodów dostawczych, którzy dowożą klientom produkty zakupione za pośrednictwem internetu. Dzięki temu kierowcy są bardziej widoczni i bezpieczni.
„Chcemy, aby nasi kierowcy byli wzorem do naśladowania na drodze. Podczas rekrutacji na stanowisko kierowcy prowadzimy specjalne egzaminy, podobne do organizowanych przez ośrodki egzaminacyjne. Bardzo duży nacisk kładziemy na kulturę jazdy, ekonomię przejazdów. Tylko niewielka część kandydatów staje się naszymi kierowcami.” – powiedział Michał Maciaszek – Specjalista ds. Floty Samochodowej w Tesco.
W ramach obniżania kosztów eksploatacyjnych, w tym kosztu ubezpieczenia, Tesco wdraża specjalny projekt obniżenia szkodowości vanów. Najczęściej spotykanymi szkodami wśród tych samochodów są szkody parkingowe. Wraz z LINK4, a także dostawcą usługi monitorowania GPS, wprowadzany jest program, który umożliwi nagradzanie kierowców mających najmniej szkód, a ich przejazdy są najbardziej ekonomiczne, co oznacza, że zużywają najmniej paliwa i eksploatują samochody w sposób pozwalający na zaoszczędzenie kosztów związanych z serwisem.
Szkolenia prowadzone są w Sobiesław Zasada Centrum w Bednarach pod Poznaniem – jednym z najnowocześniejszych ośrodków tego typu w Europie.
Do dyspozycji uczestników szkoleń TESCO są: specjalistyczny samochód Volkswagen Crafter, profesjonalny symulator doskonalenia techniki jazdy dla kierowców samochodów ciężarowych AS1600, symulator dachowania oraz symulator pasów bezpieczeństwa. Na szkolenie składają się m.in.: zachowanie samochodu na różnych typach nawierzchni, zasada działania systemów ABS i ESP, technika jazdy w zakręcie, nauka efektywnego hamowania z systemem ABS na śliskiej nawierzchni, hamowanie przed przeszkodą, bezpieczne omijanie przeszkody. Zajęcia na torze slalomowym są całkowicie poświęcone zagadnieniu jazdy w zakręcie i znaczeniu masy (ładunku) dla bezpieczeństwa jazdy. Przy wykorzystaniu toru szkoleniowego wytyczana jest techniczna trasa, na której znajdują się różnego typu drogowe pułapki. Samochody poruszają się z prędkością w przedziale 40-70 km/h i są w różny sposób załadowane.
Druga część zajęć poświęcona jest zagadnieniu eco drivingu. Instruktor prowadzący zajęcia koncentruje uwagę uczestników przede wszystkim na płynności jazdy, tzn. zmianie biegów w określonym zakresie obrotów silnika, technice hamowania, przyspieszania oraz jeździe obciążonym pojazdem. W trakcie zajęć wykorzystywany jest demonstracyjny egzemplarz samochodu Mercedes Sprinter.
Zajęcia na kolejnym stanowisku związane są bezpośrednio z problematyką opanowywania samochodu na śliskiej nawierzchni. Każdy z uczestników mierzy się przede wszystkim ze zjawiskiem poślizgu nadsterownego. Zajęcia prowadzone są na tzw. szarpaku. Instruktorzy kładą nacisk na szybkość reakcji, technikę hamowania oraz dystans, na jakim opanowywany będzie pojazd. Podstawowym celem treningu jest poprawa efektywności hamowania oraz wykorzystanie systemów stabilizacji toru jazdy w sytuacji awaryjnej. Ponadto zajęcia poświęcone są problemowi zjazdu ze śliskiego wzniesienia. Przy wykorzystaniu góry szkoleniowej, uczestnicy uczą się efektywnego hamowania i panowania nad balansem samochodu podczas zjazdu ze wzniesienia o nachyleniu 10 stopni. Zajęcia urozmaica śliska, nawadniana nawierzchnia oraz mechaniczne przeszkody pojawiające się na trasie zjazdu.
Więcej informacji udzieli: Marek Baran, PR manager, LINK4 TU S.A.
Tel. 668 444 399, (22) 444 42 57, E-mail: marek.baran@link4.pl
***
LINK4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. jest pionierem i liderem ubezpieczeń direct w Polsce. Swoją działalność operacyjną rozpoczęło w 2003 r. Obecnie LINK4 oferuje klientom indywidualnym ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe i turystyczne a firmom ubezpieczenia flot samochodowych z wykorzystaniem wielu kanałów dystrybucji: przez telefon, Internet, u agentów, brokerów, w bankach i sieciach handlowych. Ubezpieczyciel jest laureatem wielu nagród i wyróżnień. Jako pierwsze towarzystwo ubezpieczeń direct otrzymało certyfikat ISO 9001:2001 w obszarze likwidacji szkód.
Kontakt dla mediów