Wystartowaliśmy z nową kampanią reklamową. Główny przekaz reklamy „Robin Hood” dotyczy możliwości zakupu tańszego ubezpieczenia komunikacyjnego.
Badania pokazują, że zmieniając dotychczasowego ubezpieczyciela na Link4, kierowcy średnio zaoszczędzili nawet 345 zł.
Celem nowej kampanii Link4 jest promocja ubezpieczeń komunikacyjnych. Jak wynika z badań cenowych przeprowadzonych w maju 2012 roku przez Instytut Ipsos, na reprezentatywnej grupie 804 właścicieli samochodów, przynajmniej 72% z nich mogłoby zaoszczędzić zmieniając ubezpieczyciela. Z kolei z analiz Link4 wynika, że kierowcy, którzy przeszli do Link4 zaoszczędzili średnio 345 zł na ubezpieczeniu komunikacyjnym.
Inne badania Ipsos pokazują natomiast, że większość osób, które znalazły lub szukały nowego ubezpieczyciela, przyznało, że czas poświęcony na poszukiwania korzystniejszej oferty nie poszedł na marne. 79 procent z nich ocenia, że można w ten sposób znaleźć ofertę tańszą, 31 procent – że można znaleźć ofertę w podobnej cenie, lecz z szerszym zakresem ubezpieczenia, a 15 procent – że w ten sposób można upewnić się, że polisa posiadana w danej chwili jest najkorzystniejsza.
Celem nowej kampanii Link4 jest przełamanie stagnacji na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych i zachęcenie ubezpieczonych do poszukiwania korzystniejszej oferty. W krajach Europy Zachodniej znacznie więcej osób przed zakupem polisy porównuje propozycje różnych towarzystw. Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii, na zlecenie międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej RSA, do której należało Link4, pokazują, że 52 procent Brytyjczyków deklaruje, że co jakiś czas porównuje oferty różnych ubezpieczycieli w celu znalezienia najlepszej. Tymczasem w Polsce odsetek takich osób wynosi prawie 3 razy mniej.
W najnowszej kampanii reklamowej Link4 ponownie zdecydował się połączyć argumenty racjonalne z elementami emocjonalnymi, tym razem wykorzystując konwencję średniowiecznej legendy. Do zaoszczędzenia na polisie zachęca Robin Hood – symbol sprawiedliwości społecznej.
Kampanię przygotowała agencja Brasil. Spot Link4 został wyprodukowany przez Film Reactor a reżyserem jest Łukasz Kośnicki. Planowaniem i zakupem mediów zajął się Starcom. Spoty (30 i 15 sekund) można oglądać w największych stacjach telewizyjnych (TVP, Polsat, TVN). Kampania wspierana jest przez akcje promocyjne na stronach popularnych portali internetowych, w sieciach afiliacyjnych oraz poprzez kampanię linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google.
Kontakt dla mediów