Od piątku na ekranach kin w całym kraju będzie można zobaczyć spot filmowy „Nie wstępuj w związek, na który nie jesteś gotowy” – w ramach wspólnej kampanii polskiego rynku ubezpieczeniowego – przypominający, że warto wiedzieć czy pojazd, którym będziemy kierować ma polisę OC. Inicjatorem i głównym sponsorem kampanii jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, partnerami - dwanaście firm ubezpieczeniowych w tym LINK4, Polska Izba Ubezpieczeń oraz Komisja Nadzoru Finansowego, jako partner honorowy. Film emitowany będzie we wszystkich kinach Cinema City i Helios przez najbliższy tydzień, w ramach bloków reklamowych.
Zobacz film:
Z badań opinii publicznej wynika, że aż osiemdziesiąt procent polskich kierowców nie zdaje sobie sprawy, że siadając za kierownicą cudzego auta powinni upewnić się czy jego właściciel ma polisę OC*. Nie wiedzą, że kierowanie nieubezpieczonym pojazdem naraża ich na bardzo poważne konsekwencje finansowe. A Polacy coraz częściej korzystają z auta, motocykla, ciągnika, motoroweru, quada etc. - innego niż własny. W ubiegłym roku co czwarty wypadek drogowy spowodowany został przez kierowcę, który nie był właścicielem pojazdu – wynika z danych z ogólnopolskiej bazy polis i szkód prowadzonej przez UFG.
Tymczasem zaledwie co piąty polski kierowca wie, że gdy spowoduje wypadek prowadząc pojazd bez OC - to z własnej kieszeni musi zwracać odszkodowanie za jego skutki - do spółki z posiadaczem pojazdu, który nie wykupił ubezpieczenia. Ofiary takiego wypadku otrzymują odszkodowanie od UFG. Jednak po wypłacie świadczenia, Fundusz występuje o zwrot wypłaconej sumy (tzw. regres) - zarówno do kierującego jak i właściciela nieubezpieczonego pojazdu.
Prezentowany w kinach film „Nie wstępuj w związek, na który nie jesteś gotowy” jest częścią kampanii informacyjnej zainicjowanej przez UFG w czerwcu tego roku, wspólnie z instytucjami rynku ubezpieczeniowego: Polską Izbą Ubezpieczeń, Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Rzecznikiem Ubezpieczonych oraz Komisją Nadzoru Finansowego, jako partnerem honorowym. Czerwcowa kampania obejmowała cztery filmy, które promowane były w Internecie, i przygotowana została wspólnie z agencją reklamową Walk Digital, współpracującą z firmą producencką Mojo Films. Autorem scenariusza spotów filmowych jest Aleksander Frydrych, reżyserem - Dariusz Rzontkowski; obaj z Grupy Walk. W ciągu trzech miesięcy filmy obejrzało w sieci ponad ćwierć miliona osób.
Partnerami obecnej kampanii są ubezpieczyciele: Axa Direct, Benefia, BRE Ubezpieczenia, Compensa, Ergo Hestia, Generali, Gothaer, Liberty Direct, LINK4, PZU, TUW „TUW”, UNIQA oraz PIU i KNF. Do projekcji w kinach wybrany został film w wersji „Warsztat”, która zyskała największą oglądalność wśród Internautów. Spot będzie emitowany we wszystkich kinach Cinema City i Helios przez najbliższy tydzień, w ramach bloków reklamowych. Przewidywana widownia może sięgnąć nawet pół miliona osób.
Elżbieta Wanat-Połeć, prezes Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego: – Celem wspólnej kampanii jest rozszerzenie kręgu osób zainteresowanych tym czy dany pojazd ma OC i uświadomienie kierowcom, że nie jest to tylko sprawa jego właściciela. Szczególnie, że coraz częściej siadamy za kierownicą cudzego samochodu. Dla mnie istotne jest również to, że po raz pierwszy w historii polskich ubezpieczeń udało się nam zjednoczyć siły ubezpieczycieli wobec tak istotnej sprawy, która nie powinna być obojętna dla ponad 20 milionów polskich kierowców.
_________________________
* badanie przeprowadzone zostało – na zlecenie UFG, przez GfK Polonia - między 5 a 9 czerwca 2014 roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat.
Kontakt dla mediów